Ota nämä 5 asiaa huomioon ennen sosiaalisen median hallinnoinnin ulkoistamista

Vinkit sopivan kumppanin valintaan.

Koetko vaikeuksia hallita tehokkaasti sosiaalisen median työskentelyä? Vaatiiko tekeminen sinulta liikaa aikaa ja sitoo yrityksesi tärkeitä resursseja? Et ole yksin. Monet rakennusalan yritykset tasapainottelevat sosiaalisen median sisällöntuotannon kanssa – usein etenkin resurssipulan vuoksi.


Sosiaalisen median markkinoinnin ulkoistaminen tehostaa yrityksen toimintaa, mahdollistaen keskittymisen ydintoimintoihin. Lisäksi se säästää aikaa välttämällä sisäisen henkilöstön rekrytointia, koulutusta ja johtamista, mutta ensin on löydettävä sopiva kumppani. Seuraavassa kerromme, mitä sinun kannattaa ottaa huomioon, kun valitset kumppania sosiaalisen median työskentelyyn.

Löydä täydellinen match!

Oikean kumppanin valinta voi olla haaste. On tärkeää arvioida toimijan kokemus, aiemmat tulokset ja ymmärrys yrityksesi tarpeista. Kannattaa etsiä kumppaniksi tekijä, jolla on asiantuntemusta alalla.

Määritettäessä sopivia palveluntarjoajia kannattaa vertailla, jos mahdollista, palvelun sisältöä, hinnoittelumallia ja asiakaspalvelun laatua. Myös toimijan henkilöstötyytyväisyydestä kannattaa ottaa selvää – on tilaajalle raskasta, jos yhteyshenkilöt vaihtuvat tiheään. Varmistamalla, että palvelun tuottaja on hyvä ”match” yrityksesi kanssa, voit saavuttaa huomattavasti parempia tuloksia sosiaaliseen mediaan investoiduille tuotoille.


1 - Arvioi palveluntuottajan kokemus ja referenssit:

Tarkista potentiaalisen kumppanin aiempi kokemus sosiaalisen median tuotannossa. Kysy tuottajan referensseistä ja aikaisemmista projekteista saadaksesi käsityksen heidän taitotasoistaan ja kyvystään tuottaa laadukasta sisältöä.

2 - Ymmärrä heidän lähestymistapansa ja työprosessinsa:

Keskustele potentiaalisen kumppanin kanssa heidän lähestymistavastaan sosiaalisen median tuotantoon. Selvitä, miten he muodostavat sosiaalisen median strategian yrityksellesi, miten he suunnittelevat ja tuottavat sisällön, miten he ymmärtävät kohdeyleisösi ja miten he integroivat brändisi olemuksen viestintään eri kanavilla. Selvitä myös, miten he tunnistavat tärkeimmät mittarit (KPI), joita käytetään ROI:n (sijoitetun pääoman tuotto) arvioimiseen, ja miten heidän työskentelyssään näitä seurataan.

3 - Tarkista aikaisemmat asiakasarviot:

Tutki mahdollisen kumppanin saamia asiakasarvioita. Tämä voi antaa sinulle käsityksen siitä, miten he ovat suoriutuneet aikaisemmissa yhteistyösuhteissa ja miten heidän asiakkaansa ovat tyytyväisiä heidän palveluihinsa.

4 - Kysy viestinnästä ja raportoinnista:

Varmista, että kumppanisi on valmis ylläpitämään avointa viestintää ja säännöllistä raportointia. Selvitä, millä tavoin he pitävät sinut ajan tasalla töiden edistymisestä ja miten he käsittelevät mahdollisia muutostarpeita.

5 - Tutki hinnoittelumalli ja sopimusasiat:

Käy läpi hinnoittelumalli ja sopimusehdot huolellisesti. Ymmärrä, mitä palvelut sisältyvät hintaan ja varmista, että hinnoittelu on läpinäkyvää. Lisäksi varmista, että sopimusasiat ovat kunnossa ja suojaavat molempia osapuolia.


Huolellinen arviointi näissä viidessä kohdassa auttaa sinua valitsemaan sopivan kumppanin sosiaalisen median tuotantoon, joka tukee liiketoimintasi tarpeita ja tavoitteita.

Tehokkaan yhteistyön perusta sosiaalisen median markkinoinnissa on kattavan sosiaalisen median strategian luominen. Suunnitelman tulisi määrittää tavoitteet, mittarit, viestinnän taajuus ja käytetyt kanavat, budjetin sekä sisältösuunnitelman. Osapuolten roolien ja vastuiden selkeä määrittely, tarkasti suunnitellut aikataulut, niiden tiivis seuranta ja tarvittaessa joustava säätäminen ovat myös olennaisia tekijöitä, jotka takaavat toimivan ja systemaattisen tekemisen sekä toivottuihin tuloksiin pääsemisen sopivan kumppanin kanssa!




Prefekt tuottaa rakennusalan yrityksille sosiaalisen median sekä sisältömarkkinoinnin palveluita. Mikäli kiinnostuit, niin voimme räätälöidä tarjouksen juuri sinun yrityksellesi sopivasta palvelukokonaisuudesta. Voimme auttaa yritystäsi myös vertailemaan muita ulkopuolisia toimijoita. Ota yhteyttä, mikäli haluat päästä alkuun sosiaalisen median työskentelyn ulkoistamisessa!

Edellinen
Edellinen

7 Vinkkiä tehokkaiden myyntimateriaalien luomiseen.

Seuraava
Seuraava

Sosiaalinen media - hauskaa puuhastelua vai tavoitteellista toimintaa?