Yritysyhteisö United Foundersin alla toimineet viisi yritystä halusivat jakaa kuuden vuoden jälkeen yhteisten projektien lisäksi myös yhteisen nimen.

Mittava uudistusprojekti tarkoitti kokonaisen uuden brändin syntyä. Uusi yritys tarvitsi raikkaan ja rohkean sekä erottuvan brändin, verkkosivut, voimakkaan yritysilmeen, kaikki markkinointimateriaalit sekä -strategian.

Prefekt valikoitui United Foundersin kumppaniksi tähän laajamittaiseen projektiin, josta syntyi Takoi.

Strategiasta toteutukseen

Puolen vuoden mittainen projektimme käynnistyi strategiavaiheesta, jonka aikana workshoppasimme brändiryhmien kanssa useaan otteeseen. Määrittelimme uuden brändin positiota markkinalla, teimme kilpailija-analyysia ja analysoimme ostajaryhmiä. Muotoilimme brändipersoonaa, haimme inspiraatioita maailmalta, pohdimme nimiä, palvelutarjontaa, arkkityyppejä ja sivuston rakennetta. Sitten oli aika siirtyä design-spritteihin ja tuotantoon!

Mitä tehtiin?

  • Strategia, uusi nimi, bränditarina,

  • Mittava verkkosivuprojekti kaikkine kuva-ja tekstisisältöineen.

  • Brändiuudistuksen kaikki materiaalit myyntipresentaatioista videotuotantoon ja valokuviin, somemateriaaleista käyntikortteihin, ikkunateippauksista vaatemallistoihin. Logoanimaatiot, esitteet ja julkisivulakanat.

  • Lanseerauskampanja: Valitse rakentamisen kumppanisi huolella. Printtikampanja ja online.

Lanseerauskampanja

Valitse rakentamisen kumppanisi huolella

Brändin lanseeraukseen kehitimme yhdessä asiakkaan kanssa rohkean ja erottautuvan kampanjan “Valitse rakentamisen kumppanisi huolella”, joka sisälsi kokoelman ainutlaatuisia printtejä, videoita ja animaatioita. Digitaalisille pinnoille suunnatun kampanjan lisäksi tiimi kehitti myös erilaisia ​​perinteiseen mediaan sekä muille pinnoille tarkoitettuja versioita kampanjamateriaalista.

Sivusto www.takoi.fi

Uusi verkkosivu yhdisti alleen viiden yrityksen palvelut. Verkkosivulta haettiin selkeyttä haluttiin erityisesti hyödyntää inbound-metodeja ja rakentaa se niin, että sivusto tukee liidien generointia. Markkinointia haluttiin lähteä kehittämään tunnettuuden lisäämiseksi sekä kohderyhmän tavoittamiseksi etenkin pääkaupunkiseudun alueella.

Sivuston teknisenä kumppanina toimi Bureau Little.

Muutosjohtaminen

Alusta asti oli selvää, että näin suuren muutoksen jalkauttaminen kaikilla tasoilla tulee suunnitella tarkasti. Hankkeeseen ryhtyvät yrittäjät pitivät sitä ensiarvoisen tärkeänä, että henkilöstö otettaisiin vahvasti mukaan heti muutosprosessin alusta alkaen.

Saimme vastuutehtävän muutosjohtamisesta ja uudistuksen läpiviennistä organisaatiotasolla. Sen avulla haluttiin varmistaa, että muutoksen jalkauttaminen henkilöstölle sujuisi saumattomasti, ja että koko työyhteisö tuntisi brändin omakseen heti alusta lähtien. Henkilöstöstä koostetulla, osaavalla muutostiimillä oli selkeä rooli muutoksen tärkeyden, vision ja perimmäisen syyn viestimisessä organisaation sisäisesti.

Asiakkaan sana:

“Todella paljon kiitos vielä Prefektille! Olette tehneet todella hyvää duunia. Brändi on hieno ja projekti oli pitkä, mutta hedelmällinen. Kiitos paljon”

Antti Ollikainen, Takoi

Ja jotain extraa…

Takoille suunniteltiin arkikäyttöön tarkoitettujen printtivaatteiden lisäksi premium -lanseerausmallisto ainutlaatuisilla ja huomiota herättävillä printeillä.

Ensiluokkaisen printtivaatemalliston suunnittelu on tehokas tapa brändille erottua, lisätä tunnettuutta sekä esitellä rohkeaa ja erilaista identiteettiään. Haluttiin tuottaa työvaatteita, joita henkilöstö pitää mielellään päällä- niin työaikana kuin vapaillakin.

Tiimi

Luova suunnittelu ja Art Director

Saara Salama/ Prefekt

Graafinen tuotanto ja suunnittelu

Goodman

Verkkosivutiimi

Bureau Little

Animaatio ja 3D

Prefekt Lisbon

Tekstit

Prefektin tiimi ja Ville Verkkapuro

Kuvat ja videot

Teemu Lautamies

Kiitos kaikille sujuvasta ja antoisasta projektista!