Keittiöpalvelun konseptointi linjasaneerauksiin

CASE NOBLESSA

Projektin taustat:

Nobilia-Werke, Noblessa-tuotteiden valmistaja, on Saksan johtava keittiötoimittaja ja suurin kiintokalusteiden valmistaja Euroopassa. Pääkaupunkiseudun päämyymälä sijaitsee Tammistossa, joka tulee kesän remontin jälkeen olemaan Suomen suurin keittiömyymälä. Noblessa-keittiöt halusivat tehostaa palveluaan linjasaneerausmarkkinoilla.

Pääasiassa pääkaupunkiseudulle keskittynyt palvelu haluttiin konseptoida ja tuoda laajemmin putkiremontteja tekevien urakoitsijoiden vaihtoehdoksi.

Prefektin toteuttama keittiökonseptin terävöittäminen ja prosessikuvauksen laatiminen hyödytti yritystä ja tavoittikin välittömiä tuloksia palvelun laajentuessa myös muualle Suomeen.

Auditointi: Palvelumallin nykytilanne ja urakoitsijahaastattelut

Projektin aluksi kävimme palveluprosessin läpi kohta kohdalta ja haastattelimme palvelua käyttäviä urakoitsijoita saadaksemme tarkempaa perspektiiviä palvelun yksityiskohtiin. Perehdyimme oleviin materiaaleihin ja pohdimme kehityskohteita prosessiin. Tutkimme toteutettuja hankkeita ja mietimme, mitä asioita eri osapuolet palvelussa arvostavat.

Konseptointi: Prosessit kuntoon

Muotoilimme yhdessä Noblessan kanssa palvelun askel askeleelta ja selkeytimme prosessia. Loimme selkeän tarjousaineiston, jota Noblessa voi jatkossa käyttää tarjotessaan palvelua uusille toimijoille. Jokainen prosessin askel, hyödyt eri osapuolille sekä vastuunjako keittiötoimittajan ja urakoitsijan välillä kuvattiin tarkasti, jotta sisältö ja viesti saatiin kirkastettua.

Palvelun sisällön kirkastaminen ja myyntimateriaalit

Valmiin sisällön pohjalta loimme toimivat ja brändinmukaiset myyntiaineistot sekä sisällöt verkkosivustoille. Projektin yhteydessä palvelu sai myös uuden nimen “Kodikas”.

Noblessan pääkaupunkiseudun kauppias Jani Terri tiivistää projektin onnistumisen: ”Projekti meni hienosti maaliin. Saimme Prefektiltä tarvittavaa osaamista, rakennusalaa tuntevaa tietämystä ja vahvaa tekemistä kiireisen arjen keskelle. Tiivistahtinen parin kuukauden projekti olisi jäänyt omin voimin tekemättä.”

Tulokset: Laajentuminen uusille markkina-alueille

Konseptoinnin lopputuloksena ensimmäiset uudet asiakkuudet on jo avattu Helsingissä ja Tampereella. Noblessan maajohtaja Ari Arminen on myös tyytyväinen projektin kulkuun: ”Saimme kirkastettua sen mitä olemme jo aikaisemminkin tehneet. Selkeät ja hyvin laaditut aineistot helpottavat konseptin mukaista keittiömyyntiä ja tekevät siitä selkeää. Prefektille iso kiitos projektista.”

Tuloksia saatiin tässäkin projektissa: palvelumalli saatiin selkeästi kuvattua ja taas kerran, pieni investointi myynnin ja markkinointimateriaalin kehittämiseen maksoi itsensä moninkertaisesti takaisin.

Projekti oli meille erittäin mielenkiintoinen. Onnistunut lopputulos ja tyytyväinen asiakas lämmittää aina mieltämme. Yhteistyömme Noblessan kanssa jatkuu.

“Projekti eteni Prefektin kanssa sujuvasti. Kiireisen arjen keskellä oli hyvä saada ulkopuolinen asiantuntija pöydän ääreen ja saatiin kerralla konsepti kuntoon.”

Jani Terri, Sete Oy

Me Prefektillä uskomme, että yhteistyön tulee aina olla tavoitteellista ja tuloksellista.

Emme halua tehdä myynnin tai markkinoinnin toimenpiteitä vain tekemisen ilosta, vaan haluamme aidosti parantaa toimillamme asiakkaan tulosta ja tukea yrityksen kasvua.

Ota yhteyttä!

Meihin saat helposti yhteyden soittamalla, sähköpostilla tai lomakkeen kautta.

Ilmo Pöntinen

Puhelin

0400 262 500

Email
ilmo (at) prefekt.fi